Kurum Standartları Modülü (İKS) Açıklama
696
11:48
28.05.2015

Kurum Standartları Modülü 2014/2015 Eğitim Öğretim yılı veri girişleri için 27/03/2015 itibariyle açılmıştır.

Kurumlardaki her türlü eğitim hizmetine ilişkin verilerin toplanmasını, analiz edilmesini, değerlendirilmesini ve sonuçların iyileştirici çalışmalarda kullanılmasını sağlamak amacıyla geliştirilmiş bir modüldür.

 

Uygulamaya; Temel Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı okullar ile bağımsız "İmam Hatip Ortaokulları" dahildir.

Bünyesinde "İmam Hatip Ortaokulları", "Uygulama Anaokulu" ve "Anasınıfı" bulunan ortaöğretim kurumları dahil değildir.

Modül işleyişi aşağıdaki sırada olacaktır.

1-) Öncelikle okul müdürlüğü tarafından Kurum Standartları > Okul Aile Birliği ekranında Okul Aile Birliği Başkanı, Başkan Yardımcısı ve Üyeler TC Numaraları ile kaydedilmelidir.

2-) Okul Müdürlüğü "Okul Mevcut Durum Girişi" ekranında okula ait verileri kontrol ettikten sonra "Bilgileri Onayla" düğmesi ile onaylayacaktır.

3-) Bilgiler hatalı ise düzeltilmesini sağlayacak ve daha sonra onaylayacaktır.

4-) MEBBİS > e-Personel ve e-Okul Sistemi üzerinden alınan anlık bilgiler düzeltilebilir.

Örnek 1: Yönetici ve Öğretmen sayıları eksik görünüyor ise bazı personelin bir başka kurumda kapatılmamış görevlendirme kaydı bulunmaktadır. Görevlendirme kaydı hatalı ise İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Atama Şubesi tarafından düzeltilmelidir.

Örnek 2: Veli sayısı hatalı görünüyor ise e-okul Sistemi üzerinde öğrenci bilgilerinde "Velisi Kim" kutusu boştur, Okul Müdürlüğü tarafından düzeltilmesi zorunludur.

5-) MEBBİS > Meis Modülü üzerinden alınan bilgilerde düzeltme yapılamaz.

6-) Okul Müdürlüğü tarafından onay işlemi yapıldıktan sonra yönetici, öğretmen ve veli ve öğrenci veri girişleri etkin hale gelecektir.

7-) Onay işleminden sonra yönetici, öğretmen ve öğrenci velileri veri girişi yapmaları için bilgilendirilecektir.

8-) Yönetici ve öğretmenler veri girişlerini MEBBİS üzerinde kişisel şifrelerini kullanarak yapacaklardır. Giriş yapmaları zorunludur.

9-)  2015 yılı itibariyle Kurum Standartları Modülünde (İKS) öğrenci ve veli girişlerinde örneklem grup uygulaması kaldırılmıştır. Sistem tüm velilerin erişimine açılmış olup veli ve öğrenci katılımları zorunlu değildir.

Veli ve öğrenciler ise https://mebbis.meb.gov.tr/IKS/iks00003.aspx adresinden giriş yapacaklardır. Giriş yapmaları zorunlu değildir. Giriş yapmaları önerilmeli ve desteklenmelidir. Bilgisayar ve internet erişimi bulunmayanlar için okul müdürlüğünce gerekli kolaylıklar sağlanmalı, mümkün olamıyor ise veli ve öğrenci algısal yarar ölçekleri soruları sistem üzerinde kağıda yazdırılarak cevaplaması sağlanmalı ve veli, öğrenci adına sisteme girilmelidir. Bu durumda kağıda yazılı olarak imza karşılığı alınan cevaplar 1 yıl okul müdürlüğünce saklanmalıdır.

10-) Okul Aile Birliği Başkanı, Başkan Yardımcısı ve Üyeleri eğer öğrenci velisi ise giriş yapmaları zorunludur.

11-) Okul Mevcut Durum Girişi ekranında "Girişi Sıfırla" düğmesi ile tüm veri girişleri (yönetici, öğretmen, veli ve öğrenci anketleri dâhil) sıfırlanır; sisteme en baştan veri girişi yapmanız gerekir.

12-) Sistem 1 Temmuz 2015 tarihinde raporlama için kapatılacaktır. Son veri giriş tarihi 30 Haziran 2015´tir.

 

Kişiler (yönetici, öğretmen, veli ve öğrenciler) tarafından sisteme girilen veriler başka kullanıcılar tarafından görülemeyecek ve değiştirilemeyecektir. 1 Temmuz 2015 tarihinden sonra alınacak raporlarda kişilerin giriş yaptığı veriler değil, tüm kişilerin yapmış olduğu girişlerden elde edilecek kurum değerlendirme sayısal sonuçları alınacaktır.

 

Daha ayrıntılı bilgi ve dokümanlar aşağıdaki eklerde bulunmaktadır.

Yönerge

Rehber

Kılavuz

 

 

Mevcut Durum Girişi esnasında sık soruılan sorular ve açıklamaları aşağıdadır.

Soru 1-) Okul Taşıma Merkezi durumundadır, fakat Taşıma Merkezi "Hayır" görünmektedir. Nasıl düzeltilecektir?

Cevap 1-) Bu bilgi Meis bilgilerinden alınmaktadır. Meis Modülü kayıtları bilindiği üzere kilitlidir, değiştirilemez. Bu bilginin düzeltilme işlemi MEB tarafından sonraki aşamalarda yapılacaktır. Bu sebeple bu açıklama gözardı edilerek onay işlemi yapılmalıdır. 

Ek Not: MEİS Modülü kaynaklı bilgiler hatalı ise gözardı ediniz. Düzeltilemez. Onay işlemi yapınız.


Soru 2-) Yönetici ve Öğretmen Sayısı tutarsız görünüyorsa nasıl düzeltilmelidir?

Cevap 2-) MEBBİS üzerinde Görevlendirme kaydı bulunan yönetici ve öğretmenler, kadrolu olduğu kurumda değil görevlendirildiği kurumda değerlendirme yapacaklardır.

Yönetici ve öğretmenlerin sayısı az görünüyor ise muhtemelen okulunuzda kadrolu öğretmenlerden bazılarının geçmişte girilmiş, fakat kapatılmamış Görevlendirme kaydı mevcuttur. Diğer bir ifade ile bir başka okulda görevlendirilmiştir. 

Yönetici ve öğretmenlerin sayısı fazla görünüyor ise muhtemelen kadrosu başka okulda olan, fakat geçmişte okulunuzda görevlendirilmiş olduğundan kapatılmamış Görevlendirme kaydı mevcuttur. 

Bu durumdaki öğretmenlerin tespiti için MEBBİS > e-Personel Modülü ve e-Okul Sistemi okul müdürlüğü tarafından incelenmelidir. Kadrolu öğretmenleri geçersiz görevlendirme kayıtları var ise İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Atama Şubesi tarafından düzeltilir. Ücretli öğretmenlerin görevlendirilmesi ise bilindiği üzere e-Okul Sistemi üzerinde Okul Müdürlüğü tarafından yapılmaktadır.

 

Soru 3-) Yaş gruplarına göre öğrenci sayısı az görünüyor ise ne yapılmalıdır?

Cevap 3-) Öğrenci sayıları belli bir tarih referans alınarak sistem tarafından otomatik sayılmaktadır. Okul Müdürlüğü tarafından herhangi bir işlem yapılması gerekmez. 

 

Soru 4-) Veli Sayısı az görünüyor ise nasıl düzeltilmelidir?

Cevap 4-) e-Okul sistemi üzerinde Öğrenci İşlemleri > Öğrenci Bilgileri > Velisi Kim kutusu doldurulmalıdır. İşlem okul müdürlüğü tarafından yapılmalıdır. Öğretmen kullanıcıları tarafından değil Kurumsal kullanıcı ile yapılacaktır.

 

Sonuç olarak yönetici ve öğretmen sayıları ile veli sayısı dışındaki çok sayıdaki veri Meis Modülü içinden alındığında ve değiştirilemeyeceğinden bilgiler tutarsız olsa da Mevcut Durum Girişi hemen onaylanmalıdır. Bu bilgiler MEB tarafından daha sonra toplu olarak güncellenebilecektir.

 

 

Yayın Tarihi: 28.05.2015